Universität Erfurt

Publikationen, Vorträge und Tagungsorganisation

Publikationen

Stadler-Heer, Sandra. 2019. "Key Concept: Inclusion." English Language Teaching Journal. 73:2, 219-222. Open Access Publication: https://academic.oup.com/eltj/article/73/2/219/5382606

Stadler-Heer, Sandra und Petra Kirchhoff. 2019. "Lehrerhandreichungen als Wissensquelle für lebenslanges Lernen von Fremdsprachenlehrkräften." Hrsg. Dorottya Ruisz, Petra Rauschert und Engelbert Thaler. Living Language Teaching - Lehrwerke und Unterrichtsmaterialien im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Narr, 157-172.

Stadler-Heer, Sandra. 2019. "Memorierstrategien - Vokabellernen im Englischunterricht." Praxis Grundschule. Themenheft: Strategien vermitteln - Planvoll lernen in verschiedenen Fächern. Heft 4: 10-19.

Stadler-Heer, Sandra, Petra Kirchhoff, Monika Budde, Eva Burwitz-Melzer, Bärbel Diehr, David Gerlach, Almut Küppers, Hélène Martinez, Jürgen Mertens, Ivo Steininger, Bernd Tesch und Manuela Wipperfürth. 2019. "Stellungnahme der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) zu den aktuellen Zahlen an Seiteneinsteigern in den Lehrberuf." Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 30: 1. 3-6. Online verfügbar unter: http://dgff.de/assets/Uploads/Stellungnahme-der-DGFF-Seiteneinsteiger-in-den-Lehrberuf-September-2018.pdf

Stadler-Heer, Sandra. 2018. “Sprachbewusstheit durch ‚Sprachenvergleiche‘ entwickeln.“ Praxis Grundschule. Themenheft: Grammatik erforschen - Funktionalen Grammatikunterricht gestalten. Heft 5: 34-43.

Stadler, Sandra. 2018. “Recent Trends and Themes in South African English Children’s Fiction.” Ed. John Stephens. Routledge Companion to International Children’s Literature. New York: Routledge. 458-465.

Stadler, Sandra. 2017. South African Young Adult Literature, 2000 – 2014. Heidelberg: Winter.

rezensiert in:

    • Helge Nowak in: Anglia, 137.2 (2019), 388–395.
    • Michelle Bourgeoise in: Bookbird: A Journal of International Children’s Literature, 56.3 (2018), 66-67. URL: https://muse.jhu.edu/article/699771
    • Thomas Kullmann in: Philologie im Netz, 83 (2018), 69ff., http://web.fu-berlin.de/phin/phin83/p83t5.htm
    • Elwyn R. Jenkins in: English in Africa, Vol. 44.3 (2017), 115ff.
    • Heather Snell in: Jeunesse, 9.1 (2017), 176.

Stadler, Sandra. 2015. “Debating Equal Representation in South African Youth Literature Written in English (2000 – 2013) - A Statistical Assessment.” Bookbird 53 (2): 47-58.

Stadler, Sandra. 2014. “Generation Z und die Revolution der südafrikanischen Lesekultur.” Afrika-Süd: Die Fachzeitschrift zum südlichen Afrika 3: 16-17.

Vorträge

„Academic Writing in English in the Educational Sciences" (mit Jun.-Prof. Bernadette Gold), Workshop im EPPP Bildungsqualität der Universität Erfurt, 12 November 2019.

„Erfahrungsorientiertes Lernen in der digitalen (Fremdsprachen-) Lehrerbildung." DGFF Kongress in Würzburg, 25-28 September 2019.

„Bringing SEN-concepts into the language classroom” (mit Prof. Dr. Petra Kirchhoff), Special Educational Needs Day, Universität Erfurt, 17 Januar 2019.

„Improving reading (experiences) in secondary school? Ideas for projects, books and teaching materials for book (non-)lovers”, Arbeitsberatungen der Fachberater Englisch an weiterführenden Schulen, Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien, Bad Berka, 23 August 2018. (eingeladener Vortrag und Workshop)

„Extensive Reading Practices and the English classroom”, Forschungskolloquium Anglistisches Seminar an der Universität zu Köln, 16 Januar 2018, Universität Köln, Germany. (eingeladener Vortrag).

„Digital Extensive Reading” (mit Prof. Dr. Petra Kirchhoff), Thementag Theorie und Praxis, Universität Regensburg. 24-25 März 2017. Germany.

„Teaching New Literary Text Formats and Processes of Reading in a Second Language”, RUL Summer School 2015. 26-31 Juli 2015. Universität Regensburg, Germany.

„Facing up to Reality: Recent Developments in South Africa’s Literature for the Young”, Writing the ‘Rainbow Nation’? Examining 20 Years of Post-Apartheid Literature. 4-5 April 2014. Universität Regensburg, Germany.

„Social media and online communities in recent South African youth fiction“: ANSA e.V 2013 Konferenz Leipzig: Afrika. Macht. Medien. 11-13 October 2013. Leipzig University, Germany. (eingeladener Vortrag)

„Social media and online communities in recent South African youth fiction“: 21st IRSCL Conference: Children’s Literature and Media Culture. 10-14 August 2013. Maastricht University, The Netherlands.

„Making South African Culture Happen in the English Classroom.” Internationalization of ‘English’ Language and Literature. 7 June 2013. Universität Regensburg, Germany.

„Space in the novels of K. Sello Duiker (Thirteen Cents), Michiel Heyns (The Children's Day) and Zakes Mda (The Heart of Redness)“: 5th Conference on South African Children’s and Youth Literature. 18-20 September 2012. North-West University, Potchefstroom, South Africa.

„Prostitutes and Wives in Neo-Victorian Fiction”: “Re-imagining the Victorians – 1901-2010”: One Day Postgraduate Conference at the Leeds Humanities Research Institute. 18th September 2010. Leeds Metropolitan University, United Kingdom.

Tagungsorganisation

2020, 9-14 August - mit Petra Kirchhoff und Amos Paran (UCL), Symposium at the AILA World Congress, Groningen, The Netherlands

2019, 29-31 August - mit Petra Kirchhoff und Amos Paran (UCL), Researching Literature in Language Learning Environments: Patterns and Possibilities, internationale Fachtagung des AILA Research Networks, Literature in Language Learning and Teaching, Universität Erfurt und Forschungszentrum Gotha

2019, 17 Januar - mit Petra Kirchhoff, Special Educational Needs Day, Lehrerfortbildung

2019, Sommersemester - mit Petra Kirchhoff, Erfurt Lectures in Language Learning and Teaching

2018/19, Wintersemester - mit Petra Kirchhoff, Erfurt Lectures in Language Learning and Teaching

2018, Sommersemester - mit Petra Kirchhoff, Erfurt Lectures in Language Learning and Teaching

2014, 04-05 April - mit Jochen Petzold, Writing the 'Rainbow Nation'? Examining 20 Years of Post-Apartheid Literature, internationale Fachtagung, Universität Regensburg,

 

 

 

Navigation

Werkzeugkiste

Nutzermenü und Sprachwahl