Dr. phil. Eva Thomm

Research Assistant

[Translate to English:] E. Thomm

Contact
Room: LG 2/109i
eva.thomm(at)uni-erfurt.de
+49 361 737-2022
+49 361 737-2019

Consulting hours by appointment

Visiting address
Universität Erfurt
Nordhäuser Straße 63
Lehrgebäude 2
99089 Erfurt

Postal address
Universität Erfurt
Allgemeine Erziehungswissenschaften
und Empirische Bildungsforschung
(Hauspostfach 20)
Postfach 900221
99105 Erfurt

 

CV

Since January 2017 research employee (Postdoc) at University of Erfurt

2009 - 2016 Research employee in the team of Prof. Dr. Bromme, within the DFG Special Priority Programm (SSP 1409) "Science and the General Public", Westfälischen Wilhelms-Universität Münster
SPP 1409 "Science and the General Public" Wissenschaftsjahr 2014 Digitale Gesellschaft

2009 - 2013 Dissertation at Westfälische Wilhelms-Universität Münster (Title: "Whom to ask? Whom to trust? Exploring Laypersons' Capacities to Cope with the Division of Cognitive Labor")

2003 - 2009 Studies in psychology at Universität Trier and Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Germany 

Research Focus

Public understanding of science

Understanding and explanation of expert controversies in science

Division of cognitive labor and trust in experts

Searching and Evaluating Information on the Internet

Publications

2020

 

Asberger, J., Thomm, E., & Bauer, J. (2020). Empirische Arbeit: Zur Erfassung fragwürdiger Überzeugungen zu Bildungsthemen: Entwicklung und erste Überprüfung des Questionable Beliefs in Education-Inventars (QUEBEC). Psychologie in Erziehung und Unterricht. doi: 10.2378/peu2019.art25d.

 

Reviewer

Discourse Processes
Earli
Educational Psychologist
Instructional Science
Journal of the Learning Sciences
Learning and Individual Differences
Lehrerbildung auf dem Prüfstand
Reading and Writing
Science Education
PLOS One
Psychology Learning and Teaching

 

Memberships

Erfurter Open Science Initiative (EFOSI)
Center for Empirical Research in Economics and Behavioral Science (CEREB)
European Association of Research in Learning and Instruction (Earli)
Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPs)