1. Monografie
- Liu, Mei-Ling (2018): Lehrerhabitus an exklusiven Schulen in China und Deutschland. Wiesbaden: Springer VS.
2. Aufsätze in Zeitschriften und Sammelwerken
- Liu, Meiling/Niu, Zhikui. (2015): Auswahlverfahren an exklusiven Schulen in China – das Beispiel Peking. In: Helsper, W./Krüger, H.-H. (Hrsg.): Auswahl der Bildungsklientel zur Herstellung von Selektivität in „exklusiven“ Bildungsinstitutionen. Wiesbaden: Springer VS, S. 263-291.
- Sun, Jin/Liu, Mei-Ling. An Analysis of the German School Bus and Student Transport System. Comparative Education Review (Chinese). No. 2, 2013. pp. 62-68.
- Niu,Zhikui/Liu, Mei-Ling. A Discussion about the two-factor-theory of Frederick Herzberg und the incentive Problem of Teacher’s Performance Salary Policy. Chinese Teacher. 02/15/2012.
- He, Fengqiu/Liu, Mei-Ling. The Follow-up Study of Performance Salary Implementation in Compulsory Education School---Based on Survey of the School Principal, Teachers and Education Administrators. Labor Security World (Chinese). 2011, (2): pp. 4-9.
- Liu, Mei-Ling. Analysis of Background and Main Problems of Teacher’s Performance Salary Policy Implementation in Compulsory Education. Teaching and Management (Chinese). 01/20/ 2011, pp. 5-7.
- Niu, Zhikui/Liu, Mei-Ling. Privatization of Public Schools in China---Take Some Public Schools for Example. Faculty Research and Training (Japanese). 05/01/2010, pp. 68-73.
- Liu, Mei-Ling. Effective and Problem Analysis of American Teacher’s Performance Salary Implementation in Basic Education. Exploring Education Development (Chinese). 03/10/2010, pp. 56-61.
- Berger, Marcus; Liu, Mei-Ling; Tänzer, Sandra; Schulze, Hendrikje; Mannhaupt, Gerd; Winkelmann, Cindy (2020): Wie wirkt sich das Lernen in einer Hochschullernwerkstatt auf Professionalisierungsprozesse von Lehramtsstudierenden aus? Ergebnisse aus der evaluativen Begleitforschung. In: Stadler-Altmann, U.; Schumacher, S.; Emili, E. A.; Dalla Torre, E. (Hrsg.): Spielen – Lernen – Arbeiten. Kooperation und Kollaboration in Hochschullernwerkstätten. Bad Heilbrunn: Klinkhardt-Verlag.
3. Vorträge
15.02.2019 Vortrag auf der 12. Internationalen Tagung „Hochschullernwerkstätten zwischen Kooperation und Kollaboration“:
Wie wirkt sich das Lernen in einer Hochschullernwerkstatt auf Professionalisierungsprozesse von Lehramtsstudierenden aus?
10.9.2018 Vortrag auf der DGfE Sektionstagung Schulpädagogik 2018 „Transkulturelle Perspektiven auf Schule und Bildung“:
Lehrer-Schüler-Beziehungen an exklusiven Schulen in China und Deutschland
23.5.2018 Vortrag in Beijing Normal University:
Lehrerhabitus an exklusiven Schulen in China und Deutschland
23.08.2016 English Speech at the WCCES (World Congress of Comparative Education Societies) in Beijing Normal University:
“Authoritative or Equal?” – A Comparison of Teachers’ Orientations in Relationship between Teachers and